คำอธิบายรายวิชา (2565)
ทฤษฎี หลักการ กระบวนการ หน้าที่ในการบริหาร และการประยุกต์ใช้ให้สอดคล้องกับบริบทมหภาคและภูมิสังคม การบริหารองค์การ การกำหนดวิสัยทัศน์ นโยบาย แผน กลยุทธ์ การนำไปสู่การปฏิบัติให้สอดคล้องกับบริบทของสถานศึกษา และแนวโน้มทางการบริหารการศึกษา การบริหารความเสี่ยง การวางแผนเพื่อเพิ่มประสิทธิภาพและประสิทธิผลการบริหารสถานศึกษา
(ภาษาอังกฤษ) (English) Theories, principles, processes, administrative functions and implementation in accordance with macro contexts and social backgrounds; management of organizations, offices and assemblies; formulation of visions, policies, plans, strategies and implementation in accordance with school contexts; planning for increasing efficiency and effectiveness of school administration; risk management, contexts and trends in educational administration
ผลลัพธ์การเรียนรู้ระดับรายวิชา/ชุดวิชา (Course/Module CLOs) |
1. Students will be able to apply the principles, theories, and processes of administration into an educational institution in the 21-century contexts |
2. Students will be able to effectively develop strategic plan and risk management plan based on the contexts of their educational organization |
3. Students will be able to demonstrate active learning behaviors to become a prospective educational administrator relevant to both local and global contexts |
- Teacher: EKKARIN SUNGTONG
- Teacher: EKKARIN SUNGTONG
- Teacher: EKKARIN SUNGTONG
- Teacher: EKKARIN SUNGTONG
- Teacher: EKKARIN SUNGTONG
(ภาษาไทย) (Thai) ปรัชญาของการวิจัยเชิงคุณภาพ
หลักการและแนวคิดเกี่ยวกับงานวิจัยเชิงคุณภาพ ระเบียบวิธีวิจัย
วิธีวิจัยเชิงผสมผสาน การออกแบบวิจัยเชิงคุณภาพ การเก็บรวบรวมข้อมูล
การวิเคราะห์และแปลผลข้อมูล การเขียนรายงานการวิจัย จรรยาบรรณของนักวิจัย
การศึกษาตัวอย่างงานวิจัยเชิงคุณภาพทางด้านการบริหารการศึกษา
การฝึกปฏิบัติการวิจัย
(ภาษาอังกฤษ) (English) Philosophy of qualitative research;
principles and concepts of qualitative research; research methodology, mixed
methods research; qualitative research design; data collection; data analysis
and data interpretation; writing a research report; researcher's codes of
conduct; a study of an example of qualitative research in educational
administration; practices in conducting qualitative research
- Teacher: EKKARIN SUNGTONG